cofa EGO Menguasai Diri? Ketahuilah Kenapa Sebab Ego Anda 'Merana' - APPLYJOBHERE-GERBANG KERJAYA TERKINI EGO Menguasai Diri? Ketahuilah Kenapa Sebab Ego Anda 'Merana' | APPLYJOBHERE-GERBANG KERJAYA TERKINI -->
Home » , , , » EGO Menguasai Diri? Ketahuilah Kenapa Sebab Ego Anda 'Merana'

EGO Menguasai Diri? Ketahuilah Kenapa Sebab Ego Anda 'Merana'

Written By Roland Jb on Jumaat, 20 Oktober 2017 | Oktober 20, 2017

EGO Menguasai Diri? Ketahuilah Kenapa Sebab Ego Anda 'Merana'. Memang tidak dapat dinafikan mencari kerja merupakan proses yang amat sukar. Tetapi bagi mereka yang dipanggil menghadiri temuduga TAHNIAH!. Admin turut mendoakan kejayaan anda.

panduan temuduga kerajaan www.applyjobhere.blogspot.com

Tetapi sudahkah anda bersedia untuk menjawab soalan-soalan yang dilontarkan oleh panel penemuduga? Sudahkah anda mempunyai tips panduan temuduga kerajaan?


Ketahuilah mengapa ramai yang gagal dalam temuduga kerajaan. Statistik Ini bukan rekaan tetapi berdasarkan fakta yang didedahkan oleh penel penemuduga kerajaan daripada Suruhanjaya Perkhidmatam Awam Malaysia'.


1. Lebih 90% calon tidak membuat sebarang persedian. Ianya adalah disebabkan mereka tidak tahu apakah persediaan yang perlu dilakukan. Malahan, ada juga calon yang hadir ke sesi temuduga hanya secara sambil lewa sahaja!

Untuk maklumat terkini berkenaan perjawatan dalam kerjaya, LIKE/JOIN/FOLLOW kami;-

  1. FACEBOOK 
  2. TELEGRAM 
  3. TWITTER 
  4. LINKEDIN 

2. Tiada sebarang pengalaman dan kurang pendedahan. Masalah ini paling ketara bagi calon yang pertama kali menghadiri sesi temuduga kerajaan. Jadi, pastikan anda mempunyai sedikit pendedahan tentang situasi dan soalan-soalan yang mungkin ditanyakan oleh pihak penemuduga.

3. Komunikasi yang kurang lancar. Punca utama adalah disebabkan calon terlalu gementar dan terkesima dengan soalan-soalan yang diterima! Mereka tiada idea langsung tentang apa yang hendak dijawab!

4. Penampilan yang tidak tepat. Ramai calon tidak mengenakan pakaian dengan etika pemakaian yang betul sewaktu hadir ke sesi temuduga.

5. Over Confident! Terlalu yakin!. Kesilapan ini sering dilakukan oleh calon-calon yang mempunyai keputusan akademik yang cemerlang.

Berapakah Pelaburan Yang Sanggup Anda Keluarkan Untuk Berada Beberapa Langkah Ke Hadapan Berbanding Calon Yang Lain? Jangan biarkan ego menguasai diri anda.


Opp!, Jap...SAYA NAK TEKNIK NI CEPAT-CEPAT Admin, Bolehkah?

NAH!! NI DIA "TEKNIK BOMBASTIK" BAGAIMANA ANDA BOLEH LULUS TEMUDUGA KERAJAAN DENGAN MUDAH, TANPA MENGGUNAKAN SEBARANG "KABEL" ATAU BANTUAN DARI "ORANG DALAM"

Share this article :

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PERMOHONAN TELAH DIPROSES

Powered by Jasper Roberts - Blog

EGO Menguasai Diri? Ketahuilah Kenapa Sebab Ego Anda 'Merana'

Anda memiliki PMR, SPM, STPM, Degree dan sebagainya, kami merupakan portal jawatan kosong mengemaskini pelbagai jawatan kosong setiap jam.

Dikuasakan oleh Blogger.

Kemaskini Jawatan Terbaru

 
Support : ApplyJobHere | Facebook | Telegram
Copyright © 2013. APPLYJOBHERE-GERBANG KERJAYA TERKINI - All Rights Reserved
Responsive by Therjab Template Created by Creating Website
Proudly powered by Blogger